The City to organizacja non-profit, której misją jest świadczenie usług dla nowojorczyków poprzez dziennikarstwo oparte na zasadzie odpowiedzialności i usług. Od momentu powstania w 2019 roku, redakcja rozrosła się do miliona unikalnych użytkowników miesięcznie i 83. 000 subskrybentów newslettera, jednocześnie koncentrując się na Nowym Jorku i reportażach, które albo bezpośrednio pomagają ludziom odnaleźć się w życiu, albo rozliczają władzę
Od momentu uruchomienia, wielokrotnie nagradzany i non-profitowy lokalny portal informacyjny The City koncentruje się na „relacjonowaniu Nowojorczykom".
Dziennikarstwo śledcze prowadzone przez 30-osobową redakcję doprowadziło do aktów oskarżenia, rezygnacji z pracy w polityce i dochodzeń dotyczących etyki. Inspirowało nowe prawa, wpływało na decyzje budżetowe i odwracało niesprawiedliwości.
Ważną inspiracją dla dziennikarstwa The City jest otwarta redakcja oraz intensywny i bliski dialog z czytelnikami.
Podczas webinarium WAN-IFRA Innovate Local na początku października dyrektor wykonawczy miasta, Nic Dawes, wyjaśnił, że „słuchanie przede wszystkim" jest podstawą ich modelu: otwarte wydarzenia redakcyjne w bibliotekach i przestrzeniach społecznościowych, ukierunkowane odpowiedzi na pytania za pośrednictwem wiadomości tekstowych i e-maili, a nawet wysyłka drukowanych pocztówek — wszystko to składa się na materiały wyjaśniające, przewodniki i dochodzenia, które przekształcają czytelników w subskrybentów newslettera, a z czasem w członków i darczyńców.
Autor: Niklas Jonason
Więcej:
https://wan-ifra.org/2025/10/how-the-city-has-succeeded-by-building-in-community-from-the-ground-up/