MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  piątek  14 listopada 2025r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

right 4926156 1280Firmy z branży OZE kuszą obietnicą tańszego prądu i czystej energii. Niekiedy, zamiast przewidywanych oszczędności konsumenci spotykają się z kruczkami w umowach, nachalnymi telefonami i reklamami udającymi urzędowe pisma

 

Polska Energia Grupa Kapitałowa w kontaktach z konsumentami posługiwała się drukami stylizowanymi na urzędowe zawiadomienia. Do skrzynek mieszkańców trafiały ulotki zatytułowane „Ogłoszenie” czy „Zawiadomienie dla mieszkańców gminy”, które wyglądały jak oficjalne komunikaty władz lokalnych. Nie informowano wprost, że nadawcą jest prywatna spółka i mają one na celu umówienie komercyjnego spotkania.

Zawierały one ostrzeżenia o rzekomych, nieuchronnych podwyżkach cen prądu o 70–80 proc., a nawet 300 proc. („za prąd możemy płacić 4 krotnie więcej (...)”), co mogło budzić obawę i skłaniać do podpisania umowy.

 

Centrum Dotacji OZE, wcześniej funkcjonujące pod nazwą Eko Centrum, zajmowało się umawianiem spotkań handlowych dla spółki EPG, jednak mogło pozyskiwać dane klientów w sposób niezgodny z prawem.

Spółka wykonywała masowe połączenia telefoniczne bez uprzedniej zgody osób, do których dzwoniła. Numery pochodziły z kupionych baz danych lub były losowo generowane.

 

Dla konsumentów oznaczało to, że odbierali telefon z nieznanego numeru i słyszeli od razu sprzedażową ofertę fotowoltaiki czy pomp ciepła. Telemarketerzy przy tym przedstawiali się jako pracownicy „działu dotacji unijnych”, co mogło sugerować związek z rządowymi programami dofinansowań.

 

 

 

LS

UOKiK

foto: Pixabay

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY