MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  piątek  14 listopada 2025r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

money 5215897 1280Firmy z branży OZE kuszą obietnicą tańszego prądu i czystej energii. Niekiedy, zamiast przewidywanych oszczędności konsumenci spotykają się z kruczkami w umowach, nachalnymi telefonami i reklamami udającymi urzędowe pisma

 

Spółka Sunday Polska stosowała postanowienia umowne, które znacząco ograniczały prawa konsumentów. Wyłączała swoją odpowiedzialność za opóźnienia, tłumacząc je np. „warunkami atmosferycznymi”, bez podania ostatecznego terminu realizacji inwestycji. W praktyce oznaczało to, że konsument mógł czekać wiele miesięcy na montaż instalacji i nie miał prawa odstąpić od umowy bez konieczności zapłacenia kary.

Tymczasem opady śniegu czy deszczu nie są zdarzeniami nadzwyczajnymi, dlatego spółka powinna przewidzieć możliwość pracy w takich warunkach.

 

Ponadto Sunday Polska obarczała swoich klientów dodatkowymi kosztami montażu instalacji, mimo wcześniej przeprowadzonych oględzin u klienta i analizy możliwości wykonania prac. Mogła bez informowania konsumenta zmienić wykonawcę instalacji oraz narzucała rażąco wysoką karę umowną w przypadku naruszenia warunków porozumienia przez klienta.

Co więcej, spółka ograniczała prawa konsumentów w przypadku wad instalacji. Za istotne uważała wyłącznie te, które całkowicie uniemożliwiały korzystanie z urządzenia.

 

Za nieuczciwe praktyki Prezes UOKiK nałożył na Sunday Polska karę w wysokości 1 011 516 zł. Decyzja nie jest prawomocna.

 

 

 

LS

UOKiK

foto: Pixabay

 

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY