




Firmy z branży OZE kuszą obietnicą tańszego prądu i czystej energii. Niekiedy, zamiast przewidywanych oszczędności konsumenci spotykają się z kruczkami w umowach, nachalnymi telefonami i reklamami udającymi urzędowe pisma
Spółka Sunday Polska stosowała postanowienia umowne, które znacząco ograniczały prawa konsumentów. Wyłączała swoją odpowiedzialność za opóźnienia, tłumacząc je np. „warunkami atmosferycznymi”, bez podania ostatecznego terminu realizacji inwestycji. W praktyce oznaczało to, że konsument mógł czekać wiele miesięcy na montaż instalacji i nie miał prawa odstąpić od umowy bez konieczności zapłacenia kary.
Tymczasem opady śniegu czy deszczu nie są zdarzeniami nadzwyczajnymi, dlatego spółka powinna przewidzieć możliwość pracy w takich warunkach.
Ponadto Sunday Polska obarczała swoich klientów dodatkowymi kosztami montażu instalacji, mimo wcześniej przeprowadzonych oględzin u klienta i analizy możliwości wykonania prac. Mogła bez informowania konsumenta zmienić wykonawcę instalacji oraz narzucała rażąco wysoką karę umowną w przypadku naruszenia warunków porozumienia przez klienta.
Co więcej, spółka ograniczała prawa konsumentów w przypadku wad instalacji. Za istotne uważała wyłącznie te, które całkowicie uniemożliwiały korzystanie z urządzenia.
Za nieuczciwe praktyki Prezes UOKiK nałożył na Sunday Polska karę w wysokości 1 011 516 zł. Decyzja nie jest prawomocna.
LS
UOKiK
foto: Pixabay
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...