MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  wtorek 22 kwietnia 2025r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

justice 2060093 340Sąd Najwyższy postanowieniem z dnia 7 lutego br. ostatecznie zakończył spór dotyczący ochrony praw konsumentów, odmawiając przyjęcia do rozpoznania skargi kasacyjnej Santander Bank Polska S.A.

 

Zwycięstwo Rzecznika Finansowego na rzecz kredytobiorców to ważny krok na przyszłość w walce z nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

 

O co chodziło? Sprawa, zainicjowana została przez Rzecznika Finansowego w czerwcu 2020 r. Wytoczenie powództwa przeciwko Santander Bank Polska S.A., dotyczyło kontrowersyjnych klauzul zamieszczanych w aneksach do umów.

Działo się to w okresie pandemii, kiedy wielu kredytobiorców walczyło o odroczenie płatności kredytów denominowanych lub indeksowanych do waluty obcej.

Bank, nie bacząc na okoliczności, zobowiązywał klientów do bezwarunkowego uznania zadłużenia, nawet jeśli było ono sporne lub do potwierdzania salda kredytu.

 

Co zdecydował Sąd? Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, że bank stosował nieuczciwą praktykę rynkową, naruszając prawa konsumentów co oznacza, że bank nie powinien nigdy stosować takich postanowień umownych.

 

W efekcie Santander Bank Polska S.A. musi nie tylko zaprzestać stosowania takich postanowień, ale także opublikować komunikat dotyczący stosowania przez bank takich praktyk na swojej stronie internetowej.

 

Rzecznik Finansowy: wyrok jest jasnym sygnałem dla instytucji finansowych, by unikały podobnych działań w przyszłości.

 

 

LS

Rzecznik Finansowy

foto: Pixabay

 

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY