W kilku artykułach przedstawiliśmy sprawę pani Agnieszki, która od banku chciała odkupić swoją nieruchomość
Przypomnienie artykułów:
– „Czytelniczka czuje się zwodzona przez VeloBank”
– „W trosce o dobro postępowania oraz czytelniczki”. Powracamy do sprawy z udziałem VeloBanku
W ostatnim artykule:
podaliśmy, że najprawdopodobniej budynek mieszkalny nie ma pozwolenia na użytkowanie zgodnie z prawem budowlanym.
Sprawa przypadkowa wydała się, gdyż bank finansujący odkup nieruchomości poprosił o pozwolenie na użytkowanie.
Zadaliśmy bankowi trzy pytania, na które do dzisiaj nie otrzymaliśmy odpowiedzi:
– Czy budynek mieszkalny ma pozwolenie na użytkowanie?
– Jeśli tak, to od kiedy?
– Jeśli nie, to dlaczego, i czy bank był pouczony lub ukarany przez nadzór budowlany?
O pozwolenie na użytkowanie miała zapytać bank także czytelniczka. Jak nam przekazała, 19 sierpnia wysłała do banku pismo „z prośbą o przesłanie dokumentu potwierdzającego odbiór nieruchomości do użytku”. Tego samego dnia wysłała do VeloBanku oświadczenia banków, w których starała się o kredyt na zakup (odkup) nieruchomości.
PoGetinowki bank jednak nagle zamilkł, dlatego pani Agnieszka 26 sierpnia wysłała do dyrekcji banku „wniosek o przyspieszenie wydania dokumentów dotyczących zbycia nieruchomości”.
Jak twierdzi, do 6 września nie otrzymała z banku żadnej odpowiedzi, dlatego 7 września podpisała umowę przedwstępną na zakup innej nieruchomości.
Obecnie mieszka u kogoś kątem, bo przypomnijmy – warunkiem finalizacji odkupu nieruchomości od Velobanku miało być... wcześniejsze jej opuszczenie.
Dłużej nie mogła czekać, gdyż w końcu zamieszkałaby chyba na ulicy.
Jest to więc przedostatnia odsłona z udziałem tego banku. Ostatnią ma być odszkodowanie, o które wkrótce czytelniczka ma wystąpić.
cdn.
Jan Wels
Ludwika Stas
foto: Pixabay
>>>>>>>>>>>>>>
Oto kilka cytatów z Kodeksu etyki VeloBanku:
– chcemy budować wysokie standardy etyczne i zawodowe
– postępujemy zgodnie z przepisami prawa
– działamy odpowiedzialnie i etycznie
– budujemy wiarygodność banku
– istotne są dla nas rzetelność oraz zaufanie
– otwarcie się komunikujemy
– postępujemy etycznie
– troszczymy się o klienta
– budowanie wiarygodności banku poprzez stosowanie postaw, tj. profesjonalizm, uczciwość, sumienność i najlepsza wiedza
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...