MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  środa 17 lipca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

bs bank mszczW aneksie do „Białej Księgi Unii Europejskiej” podkreślono, iż instytucje finansowe nie mogą funkcjonować bez zaufania publicznego do ich stabilności

 

Małgorzata Wojtczak, kiedy była jeszcze wiceprezesem mszczonowskiego banku, nadzorowała w tej instytucji program przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

W 2020r. przeprowadziła weryfikację klienta, który chciał założyć konto firmowe. Weryfikacja była potrzebna, gdyż jak utrzymuje Wojtczak, klient "został zakwalifikowany do podwyższonej kategorii".

 

Weryfikacja miała ogólnie taki przebieg:

- wpierw Wojtczak podpisała umowę o prowadzenie rachunku firmowego

- później chciała przeprowadzić weryfikację

- podczas weryfikacji nie uzyskała żadnej odpowiedzi. Doszło wręcz do sytuacji, że klient podczas tej weryfikacji zrezygnował z założenia konta i opuścił bank

- Wojtczak uznała jednak, że do założenia konta, pomimo nieudanej weryfikacji, doszło

- w oficjalnym stanowisku podkreśliła, iż "Nie powinnam wpierw zapytać klienta, a potem podpisać umowy"

 

Klient złożył na początku sierpnia tego roku reklamację, że bank mógł postąpić niezgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

 

Wskazał, że zgodnie z tą ustawą, weryfikacja następuje przed nawiązaniem stosunków prawnych (art. 39.1). Co więcej, jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa ( w tym wypadku weryfikacji) - to zgodnie z art. 41.1. pkt. 1 - nie nawiązuje się stosunków gospodarczych.

Do dzisiaj bank nie przysłał żadnej odpowiedzi na reklamację.

 

Mamy ciekawy problem prawny - weryfikacja przed, czy po podpisaniu umowy? Postaramy się to wyjaśnić.

 

 

Aktualizacja: 2 października. Uznana reklamacja?

 

Okazuje się, że w opisanej sprawie klient złożył reklamację, którą bank otrzymał 4 sierpnia br. Bank nie odpowiedział na reklamację do dzisiaj.

Zgodnie z Ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, jeśli bank nie rozpatrzy reklamacji w ciągu 30 dni, to reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

 

A jakie był zarzuty klienta w reklamacji?

- Niezgodne z prawem, czyli Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu działanie banku

- Lekceważący stosunek do klienta

 

Czy bank nie rozpatrując reklamacji przyznał się do tych zarzutów?

I to postaramy się wyjaśnić.

 

 

Aktualizacja: 5 listopada

 

Ustalenia w sprawie reklamacji:

I co z tego, że prezes Małgorzata Wojtczak obiecała, a reklamacja przez BS w Mszczonowie została rozpatrzona zgodnie z wolą klienta?

 

 

Artykuły powiązane

 

Czy Małgorzata Wojtczak - prezes Banku Spółdzielczego w Mszczonowie, dotrzyma słowa i zwróci panu Jackowi 150 zł?

 

Dlaczego Bank Spółdzielczy w Mszczonowie nie zabezpieczył dowodu swojej niewinności?

 

 

MS

foto: Pixabay

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY