Mroczna przyszłość szkolnictwa? Dyrektorom szkół podstawowych oraz średnich zadaliśmy pytania dotyczące przyszłości szkolnictwa i ludzkości
Na konferencji o przyszłości, która odbyła się w zeszłym roku, prof. Wielomski przedstawił następujący problem: Po co mamy kształcić miliony młodych ludzi, którzy z założenia nie będą mieli żadnej pracy?
Więcej na temat konferencji:
Rodzicu, czy naprawdę tego chcesz? Przyszłość nowego pokolenia
- Czy dyrekcja Szkoły Podstawowej im. św. Maksymiliana Kolbego w Teresinie zna odpowiedź na to pytanie?
- A może tak pesymistyczny scenariusz dla ludzkości (80-90% społeczeństwa trwale niezatrudniona) nie spełni się?
- Joanna Kornacka, dyrektor szkoły: Uważam, że przyszłość świata zależy od mądrej edukacji.
Podzielam stanowisko fundacji „Szkoła z Klasą" i jej rekomendacji do Krajowego Planu Odbudowy na lata 2021 – 2027. Wierzę, że uwzględnienie przez rządzących zawartych tam rekomendacji, zaspokoi potrzeby przyszłego pokolenia.
Nadmienię, że według OECD 65% dzieci rozpoczynających dziś naukę będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją i w tym kierunku powinna podążać polska szkoła odpowiadająca potrzebom i wyzwaniom XXI wieku.
Więcej na ten temat:
Kierunki rozwoju polskiej edukacji 2021-2027 - Fundacja Szkoła z Klasą (szkolazklasa.org.pl)
Jak będzie wyglądała edukacja w przyszłości? Aż 65 proc. dzieci rozpoczynających naukę ma pracować w zawodach, których jeszcze nie ma | Strefa Edukacji
Zapytaliśmy także o najbardziej znanego absolwenta szkoły.
- Najbardziej znane zawody, które wykonują nasi absolwenci: ksiądz, piosenkarz, stewardesa, trener łucznictwa, pilot, stomatolog, urzędnik państwowy, główna księgowa, dziennikarz.
Ludwika Stas
Foto: pixabay