vlcsnap-2015-09-28-18h14m35s28-310x174Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega?

- Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru pełnowartościowego. Natomiast może ustanowić takie reguły, zgodnie z którymi my możemy zwrócić towar, z którym jest wszystko w porządku w jakimś ustalonym przez niego terminie, albo dokonać wymiany takiego towaru – mówi newsrm.tv Ernest Makowski z Biura Prasowego UOKiK. Jeżeli towar posiada wadę, to konsument ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Na złożenie takiej reklamacji ma dwa lata od momentu wydania towaru.

Warto pamiÄ™tać o tym, że towary przecenione podlegajÄ… reklamacji na tej samej zasadzie jak produkty peÅ‚nowartoÅ›ciowe. Jak mówi Ernest Makowski, jeżeli obniżka towaru nastÄ…piÅ‚a ze wzglÄ™du na jakÄ…Å› wadÄ™, to nie mamy prawa skÅ‚adać reklamacji z powodu wÅ‚aÅ›nie tej usterki. Możemy natomiast zareklamować produkt, jeżeli bÄ™dzie on miaÅ‚ jakÄ…kolwiek innÄ… wadÄ™, o której nie wiedzieliÅ›my, bÄ…dź o której nie byliÅ›my poinformowani w momencie dokonywania zakupu. 

 

Źródło: http://newsrm.tv