Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał nam taką informację:
"Bezpłatne e-konto w prezencie, Dostaniesz więcej, 8 proc. -; takimi hasłami Getin Noble Bank zachęcał klientów do założenia lokaty. Nie informował jednak o wszystkich warunkach. Prezes UOKiK w październiku 2009 roku wszczęła postępowanie w związku z podejrzeniem stosowania reklamy wprowadzającej w Błąd.
Zarzuty UOKiK dotyczyły kampanii produktów pakietowych prowadzonej od stycznia do lutego ub. r. zachęcającej do założenia lokaty i internetowego rachunku.
Zgodnie z informacjami zawartymi w reklamie, oprocentowanie lokaty wynosiło 8 proc. w skali roku, a e-konto było bezpłatnym prezentem.
Z informacji zebranych przez Urząd w trakcie postępowania wynika, że w rzeczywistości konto nie było dodatkowym prezentem do lokaty.
W przypadku nieutrzymywania na nim minimum tysiąca złotych, bank potrącał jednoprocentową prowizję od kwoty lokaty.
Za wprowadzenie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na Getin Noble Bank karę w wysokości 755 631 zł. Decyzja jest ostateczna. Bank zapłacił karę".
Od redakcji
To kolejna wpadka banku, jaką opisujemy: "LEWE UMOWY BANKOWE ?", "RZECZNIK ZANIEMÓWIŁ".
Wydaje się też, że nie ostatnia, gdyż czytelnicy podsunęli nam kolejne tematy - niejasności związane z ubezpieczeniem kredytów czy wystawianie BTE " na skróty".
Ludwika Stas
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...