provident-02-2015-newseriaPolacy coraz częściej pożyczajÄ… w sektorze pozabankowym. Wraz z rozwojem rynku roÅ›nie też na nim konkurencja. Provident Polska chce utrzymać swojÄ… pozycjÄ™ na rynku, oferujÄ…c nowe produkty, m.in. pożyczki konsolidacyjne czy kredyty dla maÅ‚ych i Å›rednich firm.

Stawia też na sprzedaż online. Rynek już wkrótce ma uporzÄ…dkować przygotowywana przez resort finansów regulacja.

– Rynek pożyczkowy staÅ‚ siÄ™ rynkiem bardziej nasyconym, wzrosÅ‚a aktywność konkurentów. fakt, że pojawia siÄ™ konkurencja powoduje, że musimy być bardziej innowacyjni. Mimo, że dziaÅ‚amy na rynku polskim już prawie 18 lat i mamy tu ugruntowanÄ… pozycjÄ™ pożyczkodawcy, który jest bezpieczny, cieszy siÄ™ zaufaniem u naszych klientów, to jednak musimy siÄ™ otworzyć na nowe oczekiwania grupy klientów – mówi Agnieszka KÅ‚os, dyrektor departamentu finansowego w Provident Polska.

Provident Polska obsÅ‚użyÅ‚ w ubiegÅ‚ym roku 848 tys. klientów w Polsce i na Litwie. Spółka odnotowaÅ‚a 1-proc. wzrost liczby klientów i 3-proc. wzrost udzielonych pożyczek. To przyczyniÅ‚o siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia o 14-proc. wiÄ™kszego zysku przed opodatkowaniem.

Jak podkreÅ›lajÄ… przedstawiciele Providenta, w ostatnich miesiÄ…cach roku warunki rynkowe byÅ‚y trudniejsze niż w pierwszej poÅ‚owie. Powodem byÅ‚ wÅ‚aÅ›nie wzrost aktywnoÅ›ci konkurencji, w szczególnoÅ›ci firm udzielajÄ…cych pożyczek chwilówkowych. Spółka spodziewa siÄ™ coraz wiÄ™kszej presji konkurencyjnej, dlatego o utrzymanie pozycji chce walczyć nowÄ… ofertÄ… produktów.

– JednÄ… z innowacji produktowych jest pożyczka konsolidacyjna. To odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy np. u naszej konkurencji zaciÄ…gnÄ™li pożyczkÄ™, która miaÅ‚a być za zero zÅ‚otych, a nie mogli poradzić z jej spÅ‚atÄ… i zostali narażeni na dodatkowe koszty opÅ‚at karnych lub windykacyjnych bÄ…dź za przedÅ‚użenie okresu spÅ‚aty – wyjaÅ›nia KÅ‚os.

W ubiegÅ‚ym roku w ofercie znalazÅ‚a siÄ™ również pożyczka ze spÅ‚atÄ… miesiÄ™cznÄ…. Do tej pory klienci mogli spÅ‚acać raty jedynie w systemie tygodniowym. Jak podkreÅ›la Agnieszka KÅ‚os, oferta ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy wczeÅ›niej korzystali z usÅ‚ug bankowych i do takiego systemu rat sÄ… przyzwyczajeni.

Provident Polska wprowadziÅ‚ w tym roku również ofertÄ™ dla maÅ‚ych przedsiÄ™biorców.

– Oferta ta ma być skierowana do firm, które majÄ… niezbyt dÅ‚ugÄ… historiÄ™ i sÄ… prowadzone przez indywidualnego przedsiÄ™biorcÄ™, który nie do koÅ„ca ma czas, żeby sprostać wszystkim wymogom pożyczek na rynku bankowym. WÅ‚aÅ›nie takim przedsiÄ™biorcom chcemy wyjść naprzeciw, oferujÄ…c im maÅ‚e pożyczki, które wspomogÄ… ich w bieżącej dziaÅ‚alnoÅ›ci, a nie bÄ™dÄ… obciążone aż tak dużymi formalnoÅ›ciami jak w sektorze bankowym – wyjaÅ›nia dyrektor departamentu finansowego w Provident Polska.

W ubiegÅ‚ym roku Provident obsÅ‚użyÅ‚ 8 tys. klientów z tego sektora, udzielajÄ…c im pożyczek o wartoÅ›ci 33 mln zÅ‚.

W zdobywaniu nowych klientów ma pomóc również nowy kanaÅ‚ sprzedaży – przez internet.W grudniu ubiegÅ‚ego roku dziaÅ‚alność rozpoczęła spółka Hapi Pożyczki, która umożliwia zaciÄ…gniÄ™cie pożyczki od 1,5 tys. do 7,5 tys. zÅ‚ online.

Rynek pożyczkowy czekajÄ… zmiany regulacyjne. Resort finansów koÅ„czy prace nad nowymi przepisami, które majÄ… uporzÄ…dkować rynek i wyeliminować z niego podmioty zagrażajÄ…ce bezpieczeÅ„stwu klientów.

– W tym momencie na rynku pożyczek pozabankowych dziaÅ‚a ogromna rzesza firm, które nie sÄ… rejestrowane, nie wiemy, na jakiej zasadzie dziaÅ‚ajÄ…. Klient nawet nie ma gdzie sprawdzić, jak taka firma pożyczkowa dziaÅ‚a. Dlatego też uważamy, że taka regulacja, która miejmy nadziejÄ™ opuÅ›ci Ministerstwo Finansów i bÄ™dzie uchwalona przez Sejm jeszcze w tej kadencji, przyczyni siÄ™ do poprawy bezpieczeÅ„stwa klientów â€“ podkreÅ›la Agnieszka KÅ‚os.

W ubiegÅ‚ym roku wzrosty zanotowaÅ‚ nie tylko Provident Polska, lecz także caÅ‚a grupa, do której należy. Liczba klientów International Personal Finance i udzielanych przez spółkÄ™ kredytów wzrosÅ‚a odpowiednio o 2 proc. i  5 proc. w ujÄ™ciu rocznym. Przychód za rok wzrósÅ‚ o 13 proc. IPF liczy na jeszcze szybszy wzrost w 2015 roku. MajÄ… w tym pomóc ekspansja geograficzna, nowe kanaÅ‚y sprzedaży oraz produkty. Spółka rozwija dziaÅ‚alność na 13 różnych rynkach, m.in. w Meksyku i w BuÅ‚garii. W najbliższym czasie oczekuje zezwolenia na wejÅ›cie na rynek w Hiszpanii.

Źródło: NEWSERIA