Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał nam taką informację:

"Bezpłatne e-konto w prezencie, Dostaniesz więcej,  8 proc.  -;  takimi hasłami Getin Noble Bank zachęcał klientów do założenia lokaty. Nie informował jednak o wszystkich warunkach. Prezes UOKiK w październiku 2009 roku wszczęła postępowanie w związku z podejrzeniem stosowania reklamy wprowadzającej w Błąd.

Zarzuty UOKiK dotyczyły kampanii produktów pakietowych prowadzonej od stycznia do lutego ub. r. zachęcającej do założenia lokaty i internetowego rachunku.

Zgodnie z informacjami zawartymi w reklamie, oprocentowanie lokaty wynosiło 8 proc. w skali roku,  a e-konto było bezpłatnym prezentem.

Z informacji zebranych przez Urząd w trakcie postępowania wynika, że w rzeczywistości  konto nie było dodatkowym prezentem do lokaty.

W przypadku nieutrzymywania na nim minimum tysiąca złotych, bank potrącał jednoprocentową  prowizję od kwoty lokaty.

Za wprowadzenie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na Getin Noble Bank karę  w wysokości 755 631 zł. Decyzja jest ostateczna.  Bank zapłacił karę".




Od redakcji

To kolejna wpadka banku, jaką opisujemy: "LEWE UMOWY BANKOWE ?",  "RZECZNIK ZANIEMÓWIŁ".

Wydaje się też, że  nie ostatnia, gdyż czytelnicy podsunęli nam kolejne tematy - niejasności związane  z ubezpieczeniem kredytów czy wystawianie BTE " na skróty".


Ludwika Stas